HERKESIN YOLU BU FORUMDAN GECER..
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


 
AnasayfaAramaLatest imagesKayıt OlGiriş yap

 

 Mig-17-Fresco

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Admin
Admin
Admin


Mesaj Sayısı : 190
Kayıt tarihi : 14/11/09
Yaş : 40
Nerden : ISTANBUL

Mig-17-Fresco Empty
MesajKonu: Mig-17-Fresco   Mig-17-Fresco Icon_minitimeC.tesi 21 Kas. 2009, 10:42

MiG-17 Fresco (Rusça: Микоян и Гуревич МиГ-17), 1952 yılında Mikoyan Gurevich bürosu tarafından MİG-15'ten geliştirilen tek motorlu ve tek kişilik bir uçaktır.

Başta Rusya olmak üzere Doğu Almanya, Polonya (PZL-Mielec Lim-6) ve Çin Halk Cumhuriyetinde (Shenyang J-5) binlerce üretilmiş.

İlk prototip 14 Ocak 1950 yılında Rus Pilot Ivan Ivashchenko tarafından uçurulmuştur.

MİG-17 temelde üç makineli topu bulunan gündüz avcı uçağıdır. Ancak, av-bombardıman olarak düşünülmüştür. Çoğunlukla bombaların yerine ilave yakıt tankları taşımıştır.

MİG-17'nin ikinci prototip modeli olan SP-2, radar ile teçhiz edilmiş bir av önleme uçağı olarak düşünülmüştür. Bir miktar MİG-17P uçağı hava alıklarının modernize edilmesi neticesinde her türlü hava önleme görevleri için IZUMRUD radarı ile donatılmışlardır.

İlk kez bu uçakta Kaliningrad K-5 (NATO İsmi AA-1 Alkali) tipi AAM (Hava Hava) füzeleri kullanılmıştır.

MİG-17 uçakları Kore Savaşında yoklardı. Ancak ilk hava savaşlarını 1958 yılında Çin Halk Cumhuriyeti'nin Mig-17'leri olarak Cumhuriyetçi Çin'in F-86 uçaklarına karşı Tayvan Boğazı üzerinde yaptılar.

Vietnam savaşının başlarında, ABD tarafından kullanılan/kullanılması düşünülen piston motorlu B-50 ve B-36 tipi bombardıman uçaklarına karşı Mig-17 uçakları düşünülmüştü. Ancak kısa bir süre sonra ses hızından düşük bu avcı uçağının karşısına hem irtifa hem de hız bakımından daha süratli B-58 ve F-111 gibi bombardıman uçakları çıktığında yetersiz kaldılar.

1960 yılında bir grup Kuzey Vietnamlı havacı Mig-17 uçaklarında eğitim almak üzereÇin Halk Cumhuriyetine gönderildi. 1962 yılında ilk Kuzey Vietnamlı pilotlar, Rusya ve Çin'de Mig-17 eğitimlerini bitirmiş ve ülkelerine geri dönmüşlerdi. Geri dönerlerken Rusya, 36 Adet Mig-17 uçağı hediye etmişti.

Vietnam savaşında ABD av/bombardıman uçakları olan F-100 ve F-101 uçakları 1961'den beri aktif olarak savaşta kullanılıyorlardı. Ancak bu süre zarfında Kuzey Vietnam Mig'leri hiç görev almamışlardı.
4 Nisan 1965 tarihinde ABD Hava Kuvvetleri'nin 750 lb.'lik 384 bomba ile donatılmış 48 adet F-105 Thunderchief tarafından Ham Rung Köprüsüne icra edilen bir bombardıman görevinde kendilerine 416 nci Filo'nun F-100 uçakları refakat ediyordu. Bu görev esnasında Kuzey Vietnam 921 nci Hava Alayına bağlı dört Mig-17 uçağı, ABD eskort uçaklarının arasından dalış yaparak doğruda F-105'lere saldırdılar. Bu saldırıda iki F-105 uçağını vurarak düşürdüler.

Vietnam savaşının ilk JET'e Karşı JET karşılaşması olan bu hava muharebesi esnasında F-100 uçakları bir AIM-9 Sidewinder füzesi ve makineli tüfek kullanmalarına rağmen Kuzey Vietnam avcı uçaklarına isabet kaydedememişlerdir. Amerikan hava kuvvetleri iki F-105 uçağının hava savaşı esnasında kaybedildiğini, Yzb. Donald W. Kilgus tarafından kullanılan bir F-100 uçağı tarafından bir Mig-17'nin düşürüldüğünü onaylamıştır. Ancak havacıların bir çoğu F-105 uçaklarının Mig'ler tarafından düşürülmedini öne sürmüşlerdir.

Fakat Kuzey Vietnam Mig-17 pilotu Tran Hanh, bir F-105 uçağını kendisinin düşürdüğünü, ancak üç arkadaşının Amerikan Uçakları tarafından hava savaşı sırasında düşürüldüğünü belirtmiştir.

Kuzey Vietnam Mig-17 uçaklarının resmi tek Hava-Hava muharebe başarısı 3 Nisan 1965 tarihinde ABD Deniz kuvvetlerine bağlı bir F-8 Crusaders uçağını düşürmeleridir.
Mig-17 uçakları Ortadoğu ülkelerine de satılmışlardır. 1956 yılında Arap Ülkeleri ile İsrail arasında patlak veren Süveyş Krizi esnasında, 12 tane Mig-17 uçağı Mısır Hava Kuvvetlerinde görev yapmıştır. Mısır ve Suriye hava kuvvetlerinde görev yapan bir çok Mig-17 uçağı; 1967'deki Altı Gün Savaşı, 1973'deki Yom Kippur Savaşı esnasında İsrail Hava Kuvvetleri tarafından imha edilmişlerdir.

1967-1970 yılları arasında patlak veren Nijerya İç Savaşı sırasında, 24 tane Mig-17 uçağı Nijerya Hava kuvvetleri bünyesinde Doğu Alman, Sovyet, Güney Afrika, İngiltere ve Avusturalyalı Paralı Pilotlar tarafından asilere karşı kullanılmıştır.

Günümüzde hali hazırda Mig-17 uçakları Angola, Mali, Mozambik, Kuzey Kore, Sudan ve Tanzanya Hava Kuvvetlerinde uçmaktadır.


ÖZELLİKLERİ:

Mürettebat: Bir
Uzunluk: 11.36 m (37 ft 3 in)
Kanat Genişliği: 9.63 m (31 ft 7 in)
Yükseklik: 3.80 m (12 ft 6 in)
Kanat Alanı: 22.6 m² (243.2 ft²)
Boş Ağırlığı: 3,930 kg (8,646 lb)
Dolu Ağırlığı: 5,354 kg (11,803 lb)
Maksimum Kalkış Ağırlığı: 6,286 kg (13,858 lb)
Motor: 1× Klimov VK-1F afterburning turbojet, 33.1 kN with afterburner (7,440 lbf)

Performansı :

Maksimum Hızı: 1,144 km/h at 3,000 m (711 mph at 10,000 ft (3,000 m))
Menzil: 1,080 km, 1,670 km drop tanklar ile (670 mi / 1,035 mi)
Hizmet Tavanı: 16,600 m (54,500 ft)
Tırmanma Hızı: 65 m/s (12,795 ft/min)

Silahlar :


3 Adet 27mm top
4 Adet 57mm Roket
AAM(Hava Hava) görevleri için:
AA-1 Alkali , AA-2 Atoll

www.airliners.net/aviation-photos/middle/8/9/7/1360798.jpg" border="0" alt=""/>
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
https://0negatif.yetkin-forum.com
 
Mig-17-Fresco
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
HERKESIN YOLU BU FORUMDAN GECER.. :: Motorlu Araçlar ve Spor Dünyaları-
Buraya geçin: